نماینده ایران در سازمان ملل مشخص شد
نوشته شده توسط : غلامرضا نیک نام


نماینده جدید ایران در سازمان ملل پیش از این معاون وزیر امور خارجه بوده و همچنین سابقه سفارت ایران در استرالیا و نمایندگی ایران در سازمان ملل را داراست.

معاون رسانه‌ای و دیپلماسی عمومی وزارت خارجه اعلام کرد: غلامعلی خوشرو به عنوان نماینده ایران در سازمان ملل منصوب شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر ، سید محمد علی حسینی در صفحه توییتر خود نوشت: غلامعلی خوشرو به عنوان نماینده ایران در سازمان ملل منصوب شد.

خوشرو اخیرا به عنوان سفیر ایران در سوئیس به این کشور عزیمت کرده بود.

نماینده جدید ایران در سازمان ملل پیش از این معاون وزیر امور خارجه بوده و همچنین سابقه سفارت ایران در استرالیا و نمایندگی ایران در سازمان ملل را داراست.

پس از انتصاب حمید ابوطالبی به عنوان سفیر ایران در سازمان ملل، جنجال‌ها‌ی فراوانی شکل گرفت. امریکایی‌ها در یک اقدام که البته در گذشته نیز مسبوق به سابقه بود، به آقای ابوطالبی به جهت اینکه در حادثه تسخیر لانه جاسوسی حضور داشته است، ویزا نداد و وی عملا نتوانست به امریکا برود.

از موضوع عدم صدور ویزا تا کنون، نزدیک ‌یک سال گذشت‌ و مهم‌ترین میز دیپلماتیک ایران خالی بود. حال پس از گذشت این همه روز، سرانجام آقای خوشرو، سفیر فعلی ایران در سوئیس به عنوان سفیر ایران نزد سازمان ملل منصوب شد.

غلامعلی خوشرو، تحصیل کرده آمریکاست و مدرک دکترایش را در رشته جامعه‌‌شناسی دریافت کرده است. او پس از بازگشت به ایران و در سال‌های میانی دهه ۶۰، ‌رئیس دانشکده روابط بین‌الملل وزارت امور خارجه ‌می‌‌شود و پس از آن، به عنوان سفیر ایران در نیویورک منصوب ‌و راهی ایالات متحده می‌‌شود.

وی با معرفی خرازی به ‌سمت وزیر امور خارجه‌ به تهران باز‌می‌گردد و به ‌معاونت امور بین‌الملل وزارت خارجه مشغول خدمت می‌شود.





:: برچسب‌ها: نماینده+ایران+سازمان ملل ,
:: بازدید از این مطلب : 164
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 بهمن 1393 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: